..::It's Me::..

Followers

Thursday, April 30, 2009

Sape nak itot...???

yey..yey..yey...
countdown...tinggal 2 ari lg...
then, kter fly g s'wak...
xsbrnyer nk g jln2...
sape nk itot...???
angkat tangan...hehehe

Monday, April 27, 2009

=Tanpa=

Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

Meski
Pagi itu indah tapi
Akan sunyi tanpamu
Menemani aku sepi

Tanpa...
Cintamu aku resah
Tanpa...
Kasihmu aku hampa
Tanpa...
Dirimu aku mati
Hooo...

Kini benar-benarku rasakan
Dalam benuk hatiku tanpamu
Aku tak mengerti
Takut
Takut jauh dari dirimu
Dan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati
Hooo...

Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

- Anuar Zain - Ketulusan Hati -

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Cintaku hanya indah
Hanya bahagia untuk selamanya
Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau biarkan kasihku

Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
hanya tulusnya hati
mencintaimu tak mengenal ragu
keyakinan hatiku hanya untuk dirimu selalu

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Tak ada seribu janji
Hanya bahagia untu selamanya
Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau benarkan kasihku
Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis hanya tulusnya hati
Mencintaimu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk dirimu selalu

Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku

oooo

Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis hanya tulusnya hati
Mencintaimu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk dirimu selalu

Tips Lupakan Si Dia

Biasa la bila bercinta semuanya indah… Memang tak dapat lupakan si Dia. Makan ingatkan si Dia, tidur ingatkan si Dia, mandi ingatkan si Dia… Boleh kata dalam apa jua hal pun memang teringatkan si Dia la.

Tapi masalahnya bila dah putus cinta pun masih ingatkan si Dia. Susah nih… Jadi di sini ada sedikit tips kepada sesiapa yang ingin lupakan si Dia kamu.

Terima Hakikat
Pertama sekali and perlu menerima hakikat si-Dia anda bukan lagi milik anda. Anda perlu belajar untuk menerima kenyataan bahawa pertemuan akan berakhir dengan perpisahan dan perpisahan adalah permulaan kepada pertemuan.

Melarikan diri
Siapa kata melarikan diri tidak menyelesaikan masalah ? Memang melariakan diri tidak akan menyelesaikan masalah tetapi ia dapat mengurangkan tekanan anda. Cuba anda pergi ke satu tempat yang agar jauh dari tempat anda dan rehatkan minda anda. Tapi jangan la buat kerja gila dengan pergi ke tempat anda date dengan si-Dia anda.

Luahkan perasaan anda
Emmm luahkan perasaan anda kepada sahabat karib anda. Mungkin dia tidak banyak membantu tetapi sekurang-kurangnya dengan meluahkan perasaan anda akan dapat menghilangkan tekanan anda.

Anda pula dengar luahan mereka
Apabila anda mendengar luahan rakan anda sekurang-kurangnya anda tahu bahawa anda bukan seorang sahaja menerima nasib yang teruk .

Ingat dekat orang lain
Masih tak dapat lupakan si Dia? Urghhh susah nie. Macam nie la kalau masih teringatkan si Dia kenapa anda tak cuba ingat dekat orang lain… Ahli keluarga ke, artis ke, idola ke, tapi kalau boleh jangan cuba untuk teringatkan kawan sejantina anda… Bahaya tu karang jadi lain lak.

Buang jer hadiah tu
Bunga ke… Jam ke… Penanda buku ke… Novel ke… Anda buang sahaja hadiah tu… Mungkin ia seperti anda tidak menghargainya namun itulah yang terbaik. Atau anda pulangkan kembali hadiah itu kepada si Dia. Walaubagaimanapun jangan jual hadiah itu kerana anda seperti menghina pemberian si Dia. Dan satu lagi kalau si-Dia bagi anda hadiah seperti rantai emas berjumlah RM5000 saya rasa takyah laa buang hadiah tu.

Berdoa & Bertawakal
Ini adalah solution yang terbaik dan potion bagi segala-galanya. Berdoa lah kepada-Nya agar diberi kekuatkan jiwa dalam menghadapi dugaan dalam kehidupan dan diberikan pasangan yang serasi.

Tips Cinta ini telah dikirimkan oleh saudari Zahra di Forum Tentang Cinta.

...Tips Menghadapi Musibah Cinta...

EKSPRESI cinta membuatkan ramai insan berasa begitu bahagia dan dihargai kerana ada seseorang yang sentiasa berdiri di belakang di kala semangat hidup semakin patah. Bahkan cinta juga memberi kekuatan untuk meneruskan perjalanan yang selama ini bagaikan sudah kabur dan tiada arah tujuan.

Namun, apabila lima perkataan itu - cinta - semakin pudar dek banyak halangan dan onak, anda terpaksa melupakannya. Rasa pedih dan patah hati apabila diri dikecewakan adalah ketentuan yang perlu ditempuhi.
Biarpun terpaksa melupakannya untuk seketika atau selamanya, harus diingat itu semua bukan kehendak anda.
Mula-mula memang agak sukar untuk menerima kenyataan menempuh kekecewaan tetapi lama kelamaan, ia pasti boleh dihadapi.
Tidak dinafikan hidup ini sunyi tanpa cinta tetapi kena ingat, semuanya datang daripada-Nya.
Takdir mengatasi segalanya dan kekuatan diri harus dibina untuk mampu berdiri dan terus melangkah bagi membina cinta, seterusnya yang lebih teguh sehingga bahagia selamanya.


* Latih minda melupakan kenangan pahit
Bunyinya senang namun bagi yang menanggungnya, ia perlu dilakukan secara berterusan. Mengaku saja anda sering berasa sedih sebab banyak kali mengingat kenangan pahit atau selalu kembali ke memori silam yang sering melukakan.
Untuk itu, anda harus mengatakan pada diri 'berhenti' mengingati kenangan melukakan itu terutama ia memberi kesan emosi yang mendalam dalam kehidupan kini.
Mulai hari ini, tekad untuk melupakan semua itu sehingga membiarkan minda menjadi kosong. Tekadkan azam untuk memfokus kepada masa depan, cita-cita, keluarga, kerjaya, kewangan, keilmuan dan rakan.
Anda tidak akan dapat melupakan semua memori pahit sekali gus tetapi lakukan perlahan-lahan dengan mengalihkan perhatian kepada perkara lain. Proses ini mengambil masa tetapi tidak mustahil dengan disiplin diri yang kuat, segalanya akan berubah.

Buang sikap risau
Ada dua kesan daripada sikap risau. Pertama, ia menarik nasib tidak baik, masalah dan musibah tanpa anda pinta.
Kedua, ia memberi kesan buruk pada kesihatan sama ada dari segi fizikal atau mental. Risau membuatkan diri selalu sedih dan kecewa, kadang-kadang takut. Untuk membuang sikap itu, belajar untuk bertenang dan latih diri anda mengawal keadaan.

Belajar bersyukur
Ucap syukur atas semua yang ada, apa saja! Misalnya, ucap syukur kerana anda masih ada lima deria yang lengkap, boleh melihat dan menarik nafas setiap kali bangun tidur. Syukur kerana ada kawan rapat yang memahami dan mempunyai telefon bimbit kesayangan.
Ucap syukur sebanyak mungkin dan seikhlas hati hingga rasa syukur itu meresap jauh ke dalam diri. Buat banyak kali dalam sehari.

Belajar jadi pemaaf
Sikap pemaaf dapat membersihkan hati daripada perasaan dan emosi negatif (takut, sedih, kecewa, gusar, menyampah, marah, geram, cemburu, tidak puas hati, dendam atau busuk hati). Seterusnya, neutralkan gelombang fikiran negatif yang melekat bersarang di minda anda.
Anda sebenarnya selalu sedih dan kecewa kerana tidak memaafkan kesalahan diri anda pada masa lalu ataupun tidak memaafkan kesalahan orang lain terhadap diri anda suatu ketika dulu.
Mungkin juga anda susah menerima hakikat perbuatan salah orang lain yang membuatkan sering dibuai kesedihan, kekecewaan dan lara berpanjangan. Belajarlah menjadi pemaaf dan menghapuskan semua ini lalu menarik ketenangan datang pada diri anda.

Ketawa, ketawa dan terus ketawa
Ketawa bukan dibuat-buat, tapi biar ketawa yang benar-benar menggembirakan dan menjadikan anda girang. Tonton video lucu, baca cerita lucu, dekatkan diri dengan rakan yang lucu serta cari sudut melucukan dalam setiap situasi agar anda boleh ketawa secara automatik. Ketawa dapat menghilangkan sedih. Mengapa melayan kecewa sedangkan anda boleh ketawa?

Ubah fikiran
Kita tidak boleh mengubah situasi yang boleh membuat diri kecewa, sedih dan murung. Tetapi, anda boleh mengubah fikiran dan apa yang anda fikirkan mengenai situasi itu walau seburuk manapun ia.
Rahsianya, cari sinar mentari di sebalik mendungnya awan. Walaupun ia tidak berpihak kepada anda, cari cara untuk menemui nilai positif di dalamnya.
Fikir yang baik-baik saja kerana ia memberi keuntungan jangka panjang. Rezeki anda murah dan segala yang baik-baik datang sendiri pada anda. Anda menjadi apa yang anda mahukan.
Mengapa fikir perkara buruk sedangkan anda boleh menarik semua yang baik-baik? Fikir yang buruk, anda dapat yang buruk. Ini hukum alam yang dinamakan hukum 'sebab dan akibat'.

Hati mesti 'keras'
Bukan keras sebarangan, maksudnya kekerasan hati, kesabaran tinggi, pandai mengawal emosi dan menerima hakikat dengan hati terbuka.
Allah menurunkan musibah dan permasalahan bukan sekadar dugaan tetapi balasan pada perbuatan anda pada masa lalu.
Sebelum tidur, tetapkan minda untuk jadi ceria pada keesokan harinya. Lafazkan dengan nada berbisik. Relaks, jangan terlalu mendesak diri. Selepas bangun tidur, katakan pada diri, ini adalah hari yang baru untuk anda.
Tekadkan diri untuk menjadikan hari yang baru itu hari yang baik, sungguh baik serta sebaik yang mungkin daripada hari sebelumnya.

dipetik dr: istimewa untukmu

~Accident~

Salam sume...
rini, sy dpt tau yg 'mr x bf' sy accident...
xtau la teruk ker x....
dgr katernyer teruk gak la motor tu...
nasib baik dia xder apa2...
alhamdullillah...
walaupun sy n dia dh xde apa2...
tp sy still raser sedih...
yer la...kami pernah berkongsi satu rasa yg sama..
sesungguhnyer smp saat ini,
sy masih rindukan dia...
masih sygkan dia...
mgkn antara kami...
mmg telah tertulis....tiada jodoh...
apa2 pun yg pernah terjadi...
sy masih menganggap dia spt sahabat...
perhubungan ini bermula sbg kawan...
n sy mahukan ianyer kekal dgn ikatan persahabatan...
Ya Allah, aku tak mau membenci dia...
bukankah kemaafan itu suatu yang terindah...???
dan aku mengajar diriku untuk memaafkannyer...
walaupun ianyer terlalu pahit...
insyaAllah...masa akan menentukan segalanyer...

apa yg membuatkan sy rasa sedih sgt...
smlm, sy termimpikan dia...
bukan suatu yg indah...
krn sy mimpi dia mengalami accident...
ketika sedar dr mimpi, sy rasa tkt sgt...
trus sy mendoakan keselamatan si dia...
walau di mana pun dia berada...
n mengharapkan ianya hanya sebuah mimpi...
apa pun yg pernah dia lakukan terhadap sy...
walau apa pun yg pernah terjadi antara kami
xmgkn sy begitu kejam mendoakan ianya terjadi kpd si dia...
tp rupanyer mimpi tu jd kenyataan...
apakah maksud di sblk sume ni...
walau ianyer tdk seteruk spt di dlm mimpi tu...
tp sy tetap rasa bersalah...
adakah itu permintaan sy tanpa sedar...???
wallahua'lam...
sy xpunya jawapan nyer...

Sunday, April 26, 2009

-Nautica-

Semalam, sy g temankan kawan 1 ofis..
g test kete kat perodua shah alam...
ktrg g bertiga....
g ar servay2 rege kete....
n then ternmpk kete nautica...
cam kembara arr...
cantik...
sy mintak ng abg tu nk test drive...
tp kunci ng bos dia lak...
muahahaha...
xdpt nk test drive...
cun siottt...
rege pun kira ok jer..
around 89 k....

mmg cun arrr....
lgpun sy mmg prefer perodua dr proton...
byk sbb arr nape sy xsuka kete proton...
hikhikhik...

Wednesday, April 22, 2009

~Tak Sabarnyer~

eeeiii, x sabarnyer...
next week kter nk g jln2 ke S'wak...
g melancong ng kwn2...
rase sungguh x sbr...
sambl releasekan tension...
leh lupakan semua yg nk dilupakan....
sungguh, smp saat ni kter masih lum
mampu nk lupakan kenangan tu...
tp kter masih mencuba...
org slalu bertanya pd sy...
"awak ni x pernah ader mslh ker?epi jer memanjang.."
saper yg xnah ader mslh...
cuma cara tuk kter hadapi mslh tu..
yg akan mematangkan kter...
itu yg sy pegang...
biarlah org lihat kter epi jer...
walaupun di dlm sbnrnyer kter tgh menangis...
lgpun sy bukannyer jenis yg pandai berciter...
aper2 yg berlaku, slalunyer sy simpan sendiri...
ish...ish...aper ni...
2,3 n3 kebelakangan ni asik jiwang jer...hikhikhik...

arghh...ciau dulu la...

MyEm0.Com

Thursday, April 16, 2009

Salam Sume

hye guys....
rini, mood ku telah kembali semula...
mgkn aku telah dpt menerima kenyataan...
untuk apa yg telah terjadi...
aku dh tak mahu menoleh kblkg lagi...
hidup mesti diteruskan...
walau segunung ujian dtg menimpa...
pasti ada hikmah di sblk apa yg terjadi...
kter harus percaya pd qada' n qadar Allah..
krn Dia lebih mengetahui apa
yg terbaik buat hambanya...
InsyaAllah..

Thursday, April 9, 2009

..Ujian Apakah Ini...

Ya Allah,
ujian apakah lg ini?
cukuplah....
aku x mmpu lg menghadapinyer...
aku x mampu lg tuk menanggungnyer...
tp aku percaya...
pasti Engkau lebih mengetahui
segala yg terbaik buat hambamu ini...


p/s:mungkin aku akn menyepi
seketika...ntahla...aku
perlukan masa tuk menghadapi
sglnyer...
lepas satu2, ujian dtg menimpa...
mungkin tuk menguji kekuatan imanku...
Ya Allah, bantulah hambamu ini...

Sunday, April 5, 2009

...???...

Ya Allah,
aku memerlukan kekuatan dr Mu...
aku perlukan ketabahan....
aku perlukan petunjuk dlm menghadapi ujian Mu ini...

kpd teman2ku...
terima kasih atas nasihat n dorongan kalian...
kini, baru aku sedari kau lah shbt sejati..
yg sentiasa di sisi aku
di saat aku gembira mahupun di saat aku susah...

kpd kekasihku,
di saat aku memerlukan kamu di sisiku...
kamu sentiasa ada di situ..
memberikan aku kekuatan...
tp maafkan aku jika kebelakangan ini...
aku sering mengabaikan kamu...
aku sering marah2kan kamu...
percayalah...itu bukan niatku...
tp mgkn aku hanya terlebih beremosi...
dlm menghadapi ujian ini...
sehingga menyebabkan...
aku mudah berkecil ati...
walaupun dlm perkara yg kamu anggap remeh...
di saat ini, aku memerlukan kamu...
tp aku tau, aku tidak mgkn menjadikan kamu
tpt ku berkongsi citer di saat ini...
krn kamu juga punyai mslh tersendiri...
aku doakan smg 'abang' cpt sembuh...
dan kembali ceria spt dulu...

mungkin ader hikmah disblk
apa yg terjadi....

MyEm0.Com

p/s: maaflah, tiba2 jer
raser jiwang la plak...
hikhikhik...
xpe la..skali skala...
huhuhu

Saturday, April 4, 2009

...Sedih...

hye bloggers...
lately ni....sy rasa sedih sgt...
sy terasa hati dgn ader a few people ni...
ntah la...

nape perasaan sy dimain2kan...
bila perlu, sy dicari...
tp bila sy dh xdiperlukan lg...
sy x dpedulikan lgsg...

inilah dia hakikat kehidupan yg teramat pedih...
kawan ketika kiter senang...
ketika kiter gembira...
terlalu senang tuk dicari...
malah terlalu ramai...

tapi kawan ketika kter susah...
perlukan seseorg tuk berkongsi citer suka duka...
teramat payah sekali tuk dijumpai...
ntah la...

2,3 ari kebelakangan ni sy rasa down sgt2...
perlukan seseorg tuk berkongsi citer...
tapi pd siapa???

pd 'abang'???
sy xnk menambahkan kusut difikirannya...
lgpun dia tgh sakit....
sejak minggu lps, mr bf asik demam n skt kepala..
kesiannyer...
tp apa lg yg mampu dibuat selain memberi smgt
n sentiasa berada di sisi dia...
xsggp rasernyer nk menambah masalah pd dia...
akhirnyer...sglnyer dipendam sndiri...

n padahnyer...
sy hilang selera mkn...
sy hilang mood nk bekerja...
sy dh xlg happy go lucky spt slalu..
ader beberapa org menegur...
nape lately ni sy byk menyendiri...
dh xnk join kwn2 yg len...
sori yer sume, bukan dh xnk join korg lagi...
tp sy perlukan maser tuk
jd spt dulu semula...

sy perlukan masa tuk
pulihkan smgt sy yg dh ilang ni...
perlukan maser tuk kembali spt sedia kala...

From yesterday, we learned for today, and today we prepared for tomorrow

Because yesterday has already passed, and today surely doesn’t promise a successful day

And tomorrow will decide our future if we are prepared today!!!

Every roses has its thorn!

So remember, nobody is PERFECT…!!!